درب اتوماتیک , راهبند , درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک پارکینگ , راهبند پارکینگ , درب اتوماتیک شیشه ای

  • ۰
  • ۰

بوم راهبند

بوم راهبند از اجزای متصل به راهبند می باشد که معمولا دارای طول های 4 و 6 متر می باشد. جنس بوم راهبند از آلیاژ آلومینیم می باشد که در صورت برخورد ماشین با آن صدمه تنها به بوم وارد شود( که قابل تعویض است ) و به سایر اجزای راهبند آسیبی وارد نشود.

بوم راهبند

بوم هر راهبند مختص همان راهبند می باشد و معمولا بوم های دیگر را نمی توان به آن متصل کرد، زیرا بوم ها دارای مقطع مختلفی مانند دایره ، بیضی ، مستطیل ، چند ضلعی و ... می باشند. کلیه ی شرکت های تولید کننده ی راهبند ملزوم به ارائه ی بوم راهبند و قطعات راهبند نیز می باشند زیرا بوم یک وسیله ی مصرفی می باشد که در صورت وجود مشکل باید تعویض گردد.

همچنین راهبندها دارای خلاص کن دستی می باشند که در صورت نبود برق می توان بوم را خلاص کرد تا تردد بتواند انجام شود. تنها راهبندهای میله ای دارای بوم می باشند و سایر راهبند های ستونی ، زنجیری یا دفنی نحوه ی کارکرد متفاوتی دارند.

انواع بوم راهبند

علاوه بر بوم های 4 و 6 متری برخی از بوم ها تاشو می باشند زیرا محل نصب راهبند از ارتفاع کافی برای عمود بودن بوم برخوردار نمی باشد لذا بوم باید به وسیله ی اتصالات مخصوص باز و بسته شود تا با سقف برخوردی نداشته باشد.

سرعت باز و بسته شدن بوم نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب راهبند می باشد که این عدد در برخی از راهبندهای سریع به کمتر از 1 ثانیه می رسد. سرعت بوم در راهبندهای نرمال 1 ثانیه به ازای هر متر می باشد که به طور مثال راهبند با بوم 4 متری در مدت 4 ثانیه باز می شود.

در برخی از راهبند ها بر روی بوم LED نیز وجود دارد تا بتوان در هنگام شب بوم را رویت کرد. همچنین در صورت نبود LED نیز میتوان نوار شبرنگ یا LED ریسه ای بر روی بوم کار گذاشت تا از محیط اطراف متمایز شود. همچنین می توان از فنس زیر راهبند نیز برای پوشش دهی فضای زیر بوم نیز بهره برد.

در برخی راهبندها میله ی نگهدارنده ی بوم در انتهای میله پیش بینی شده است تا بوم بر روی آن سوار شود. در صورت نبود این میله نیز نیاز به نصب آن وجود ندارد و صرفا در برخی از مدل ها این نگهدارنده وجود دارد.

همچنین قیمت میله ی راهبند متاثر از قیمت خود راهبند می باشد و چنانچه قیمت راهبند زیاد باشد قیمت میله ی آن نیز نسب به سایر مدل ها گران تر می باشد و چنانچه راهبند خوش قیمت باشد قیمت میله ی آن نیز مناسب تر می باشد.

راهبند بوم دار یا میله ای

متداول ترین نوع راهبند می باشد که به وفور در ورودی پارکینگ های عمومی و خصوصی نصب می شود. این نوع از راه بند ها دارای دو قسمت اصلی بدنه و بوم می باشند. بدنه شامل کلیه تجهیزات موتور و متعلقات دستگاه می باشد و بوم دستگاه نیز به قسمت بدنه متصل می باشد و به صورت 90 درجه باز و بسته می شود. طول بوم راهبند پارکینگ از نکاتی است که هنگام انتخاب راهبند باید به آن توجه کرد. این طول معمولا بین 2 تا 8 متر متغیر می باشد ولی اکثر راهبندها با طول بوم 4 یا 6 متر تولید می شوند. همچنین در مکان هایی که محدودیت ارتفاعی وجود دارد می توان از راهبند با میله ی خم شونده استفاده کرد تا بتوان در مواقع بسته بودن طول مورد نیاز را تامین کرد.

نصب راهبند میله ای یا بازویی تنها جنبه بازدارندگی و هشدار برای راننده وسایل نقلیه در بردارد. به عبارت دیگر این راهبندها مقامت چندانی در برابر ضربه و برخورد خودرو از خود نشان نمی دهند. جنس بوم معمولا از آلومینیم درست شده تا در صورت برخورد وسایل نقلیه با بوم مشکلی برای خود راهبند به وجود نیاید و بوم به راحتی قابل تعویض می باشد. در صورتی که هدف از نصب راهبند جلوگیری از عبور خودرو باشد باید از انواع دیگر راهبند با مقاومت بالا نظیر راهبند های ستونی یا راهبند دفنی در برابر برخورد استفاده شود.

کلیه ی راهبندها قابلیت همخوانی با تجهیزات کنترل تردد را دارا می باشند و بعد از نصب راهبند می توان برای نصب این تجهیزات روی راهبند اقدام کرد.

  • ۰۰/۱۱/۱۳
  • ali rezaee

بوم راهبند

راهبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی