درب اتوماتیک , راهبند , درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک پارکینگ , راهبند پارکینگ , درب اتوماتیک شیشه ای

  • ۰
  • ۰

درب اتوماتیک یکی از انواع تکنولوژیهای روز دنیا است که در حفاظت از جان و مال انسان نقش مهمی را ایفا می‌کند. این وسیلهی ارزشمند با برخورداری از سنسورهای مخصوص تعبیه شده در خود در زمانهای مورد نیاز عکس العمل ( باز یا بسته شدن) دلخواه فرد را بدون کوچک‌ترین تماس یا نیرویی ایجاد کرده و سهولت بالایی را برای فرد به وجود خواهد آورد. درب اتوماتیک به دلیل ویژگی‌های مثبت و مزایایی که برای مصرف کنندگان به همراه داشته در طی سال‌های اخیر از تغییرات زیادی بهره‌مند شده و تنوع خوبی را در اختیار متقاضیان قرار داده است. اگر چه این تنوع در کاهش محدودیت‌های موجود در انتخاب درب مد نظر مشتری تاثیرگذار بوده، ولی ممکن است سبب گمراهی مشتری شده و احتمال خطا را در انتخاب مناسبترین محصول افزایش دهد. از همین رو نیاز است با شناخت انواع این دربها با اطلاعات بالاتری به سراغ خرید آن رفته و بهترین گزینهی موجود را انتخاب نمایید.

مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیکی

درب اتوماتیک همانند دیگر تجهیزاتی که برای آسایش و آرامش انسان در نظر گرفته شده شامل مزایای متعددی میباشد. این مزایا در انواع مختلف درب‌های اتوماتیکی متفاوت بوده و ممکن است برخی نسبت به دیگر موارد، مزایای بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورند. از جمله مهمترین مزایای دربهای اتوماتیکی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

ایمنی و امنیت؛ مسئله‌ی حائز اهمیتی که در انواع مختلف درب اتوماتیک به آن توجه ویژهای شده بحث امنیت است. این درب‌ها به طور معمول تنها توسط ریموت، باز و بسته شده و در نتیجه سارقین توانایی آسیب به درب اتوماتیک و یا ورود بدون اجازهی صاحب خانه یا مغازه را نخواهند داشت.

سهولت کاربرد؛ در بسیاری از موارد از جمله دربهای قدیمی مغازهها افراد مجبور به بکاربردن نیروی تقریباً زیادی برای بازکردن درب بودند که این امر برای افرادی با مشکلات متفاوت جسمی بسیار دشوار تلقی می‌شد، این در حالی است که به واسطهی درب اتوماتیک به هیچگونه زحمتی از بابت باز نمودن درب مغازه یا پارکینگ و... احتیاج نبوده و تنها با فشردن یک دکمه با سهولت زیادی می‌توان این دربها را باز و بسته نمود.

مقاوم در برابر شرایط متفاوت محیطی؛ این دربها در برابر شرایط متفاوت محیطی چون تغییرات دمایی مقاوم بوده و ظرف مدت زمان کوتاهی دچار فرسایش نخواهند شد که این موضوع سبب شده تا از درب اتوماتیک به عنوان وسیله‌ای ارزشمند و مقرون به صرفه یاد شود.

انواع درب‌های اتوماتیکی

پس از شناخت مزایای دربهای اتوماتیکی لازم است در خصوص انواع این درب‌ها اطلاعات بیشتری کسب کرده تا بر اساس نوع نیاز خود و مکان مدنظر خود به انتخاب مناسب‌ترین گزینه متناسب با بودجه‌ای که در نظر دارید، اقدام کنید. به طور کلی دربهای مکانیکی را بر اساس عوامل مختلفی چون نوع طراحی وعملکرد می‌توان به دسته‎‌‎های متفاوتی تقسیم نمود که توجه به خصوصیات درب‌ها در هر دسته حائز اهمیت بوده و تعیین کننده‌ی موفقیت این خرید میباشد.

 

انواع دربهای اتوماتیکی از نظر نحوهی عملکرد

 

اگر چه هدف کلی همهی دربهای‌ اتوماتیک ایجاد آسایش و آرامش امنیت است اما در عملکرد خود و اجرای این هدف با یکدیگر متفاوت هستند؛ به گونهای که این تفاوت سبب شده تا دربهای اتوماتیکی با عملکرد متفاوت در دسته‌های جداگانه‌ای از این درب‌ها قرار بگیرند.

درب اتوماتیک کشویی؛ درب‌های اسلایدینگ یا کشویی عملکردی مشابه یک کشو را داشته و همانند آن باز و بسته می‌شوند. این دربها که یکی از انواع پرطرفدار درب‎‌‌‎های اتوماتیکی در بین محصولات تولیدی محسوب می‌شود، در انواع متفاوت دولنگه و چهار لنگه بسته به مکان مدنظر و عرض محیط و همچنین میزان رفت و آمد به فروش می‌روند. در استفاده از درب‌ اتوماتیک شیشه‎‌ ای کشویی، معمولاً محدودیتی وجود نداشته و بسیاری از اماکن نظیر فروشگاهها، بیمارستانها، مغازهها و... به راحتی می‌توانند آن را تهیه نمایند.

درب اتوماتیکی زیر سطحی؛ یکی دیگر از انواع درب‎‌ اتوماتیک از لحاظ نحوهی عملکرد دربهای اتوماتیک زیر سطحی هستند که برخلاف نوع کشویی از محدودیتهایی بهرهمند بوده و از آن بیشتر در پارکینگ و ورودی منازل استفاده می‌شود. این درب‌ها به واسطه‌ی نیروی چرخشی که به محور آن انتقال داده می‌شود، باز و بسته می‌شوند. این درب‎‌ اتوماتیک از نوع هیدرولیک و الکترو هیدرولیک بوده و به جهت استفاده در دربهای لولایی، گزینه‌ی مناسبی محسوب خواهد شد. تفاوت اصلی این گروه از درب‌های اتوماتیک با دیگر دربهای این خانواده در نوع جک استفاده شده در آن می‌باشد. این جکها زیر سطحی بوده و به واسطهی آن درب به جک بازویی احتیاج نخواهد داشت.

درب اتوماتیکی رول آپ؛ دربهای رول آپ عملکردی عمودی داشته و در هنگام و باز و بسته نمودن درب، بالا و پایین می‌روند. این دربها از جمله محصولات پرفروش درب اتوماتیک شیشه ای هستند که برای محیطهای متفاوتی نظیر پارکینگ یا مغازه و فروشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتورها و تیغهها از مهم‌ترین اجزای درب رول آپ هستند که کیفیت و عملکرد این درب را تعیین می‌کنند. بنابراین در بررسی و خرید درب رول آپ توجه به نوع و توان موتور و دیگر خصوصیات آن الزامی بوده و تعیین کننده‌ی این موضوع میباشد.

انواع دربهای اتوماتیکی از نظر طراحی

 دربهای اتوماتیکی شیشه ای در مراکز تولیدی از طراحی‌های متفاوتی برخوردار بوده و به انواع مختلفی چون تلسکوپی، زاویه دار، منحنی، خروج اضطراری و زیر سقفی و... تقسیم می‌شود که هر شخص بر اساس طراحی ساختمان خود و سطحی که برای محل ورودی در نظر گرفته می‌بایست به انتخاب مناسبترین گزینه پرداخته و نمای زیبایی را برای ساختمان خود حاصل فرماید.

 

ایجاد امنیت بیشتر با خرید راهبندها

در بسیاری از مراکز سیاسی و مجتمعهای تجاری و... تأمین امنیت این اماکن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است خودروهای مختلف و سرنشینان آنها بررسی شوند تا جان و مال افراد حاضر در آن مجتمع در اثر عوامل مختلفی چون سرقت، بمب گذاری و... درامان باشند. راهبندها در واقع ابزارهایی هستند که با قرارگیری در کنار نگهبانی یک مجتمع، امکان بررسی خودرو و افراد درون خودرو را فراهم می‌نمایند. این وسیله از یک پایه عمودی و یک میلهی افقی بلند برخوردار بوده و می‌تواند به دوربین پلاک خوان، دکمه پوش باتن و ریموت کنترل و... مجهز باشد. از جمله انواع راهبندهای در دسترس می‌توان به راهبند اهرمی هیدرولیکی، ستونی، دفنی، پارکینگ بند و زنجیری اشاره نمود که هر  یک با به کاربردن در محیط متناسب می‌تواند عملکرد خوبی را به اجرا بگذارد.

دانستن میزان تردد پروژه ما را در انتخاب نوع سیستم کارکرد راهبند کمک می کند. راه بندها به دو نوع مکانیکی (تردد مشخص) و هیدرولیکی (تردد نامحدود) تقسیم می شوند. همچنین شایان ذکر است قیمت راهبند هیدرولیکی در قیاس با نوع مکانیکی به مراتب بالاتر است.

برای انتخاب درست باید شرایط محل نصب را نیز درنظر گرفت. به طور مثال در برخی از پارکینگ ها ارتفاع محدودیت وجود دارد و باید از راهبند های با میله ی تاشو استفاده کرد ، همچنین شرایط دمایی و رطوبتی ، سرعت باز و بسته شدن راهبند و ... از مشخصاتی می باشد که در برخی پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به آن توجه شود. کلیه ی راهبندها قابلیت اتصال تجهیزات کنترل تردد نظیر دوربین پلاک خوان ، تگ RFID و ... را دارا می باشند. جنس بوم راهبندها از آلیاژ آلومینیم ساخته می شود تا چنانچه وسیله ی نقلیه ای با آن برخورد داشت تنها میله نیاز به تعویض داشته باشد و آسیبی به وسیله و بدنه ی راهبند وارد نشود.

برای خرید درب‌ اتوماتیک و آشنایی با دیگر انواع این محصولات می‌توانید به سایت نوین گیت مراجعه نموده و با استفاده از مشاوره و راهنمایی کارکنان آن رضایت بیشتری را از خرید خود حاصل فرمایید. این مجموعه با ارائه خدمات گسترده اینترنتی و پشتیبانی از خدمات خود و همچنین ارائهی راهکارهای خاص و متنوع به مشتریان در خدمت شما عزیزان میباشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی