درب اتوماتیک , راهبند , درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک پارکینگ , راهبند پارکینگ , درب اتوماتیک شیشه ای

  • ۰
  • ۰

درب اتوماتیک شیشه­‌ ای برای ورودی ساختمان‌ها طراحی شده و منظره­‌ای بدون مانع را به ساختمان می­‌دهند. این نوع درب‌ها برای ساختمان­‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و هر ساختمانی که ورود و خروج در آن به شکل عمومی صورت می­‌ گیرد کاربرد دارد. این نوع درب‌ ها طوری طراحی شده‌­ اند که می‌­توانند بطور خودکار و به اندازه کافی باز شوند تا هم رفت و آمد افراد براحتی صورت گیرد و هم وسایلی مانند چرخ دستی، برانکارد، تخت­‌های بیمارستانی و... به آسانی از آن عبور داده شود. همچنین این درب‌ها به دلیل اینکه برای باز و بسته شدن نیازی به نیروی دست افراد ندارند از لحاظ ایمنی و سلامت نیز بسیار حائز اهمیت می­‌باشند. درب اتوماتیک شیشه‌ ­ای دارای انواع مختلفی مانند درب کشویی، تلسکوپی، کروی و ساده بوده که بدون لمس و با کمک سنسور حرکتی آن هم زمانی که فرد در محدوده درب قرار می­‌گیرد باز و بسته می­‌شوند.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه‌ ­ای تلسکوپی معمولاً در فضاهایی که کم عرض هستند نصب می­‌شوند. همچنین در مکان­‌هایی که حجم تردد افراد بیشتر می­‌باشد و درب به تعداد دفعات بیشتری باید باز و بسته شود نیز کاربرد دارد. از جمله ویژگی­‌های این نوع درب اتوماتیک شیشه‌­ ای می­‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی، جلوگیری از ورود گرد و غبار، حرکتی آرام و روان، سیستم هوشمند ضد برخورد با افراد اشاره کرد. مکانیزم حرکت آن بصورت خطی می ­‌باشد و در دو نوع 2 لت متحرک و 4 لت متحرک ساخته می­‌شود. درب تلسکوپی که دارای 2 لنگه متحرک است در زمان باز شدن بجای اینکه در جهت مخالف یکدیگر باز شوند هر دو لنگه متحرک آن بر روی لت ثابت به سمت راست یا چپ با سرعت هماهنگ حرکت می­‌ کنند. در نوع 4 لت متحرک، لنگه­‌های درب به صورت جفتی حرکت می­‌کنند که یک جفت به سمت چپ و جفت دیگر به سمت راست با سرعت مناسب بر روی دو لت ثابت می‌­ روند.

درب اتوماتیک شیشه‌­ ای کروی به دو صورت نیم­گرد یا تمام گرد برای ساختمان­‌هایی که معماری منحنی مانندی دارند طراحی و ساخته می­‌شوند. این نوع درب‌ها علاوه بر وظیفه اصلی که دارند باعث جذابیت بیشتر درب ورودی ساختمان می­‌شوند و در مراکزی مانند فرودگاه، فروشگاه­‌ها، کلینیک­‌ها و... استفاده می­‌شود و برای نصب به فضایی بیشتر از دیگر مدل‌ها نیازمند هستند. از جمله ویژگی‌­ های آن می‌­توان به باز و بسته شدن با پایین ­‌ترین صدا، گستردگی طراحی، ایمنی بالا، پشتیبانی از سیستم قفل سریع و... اشاره داشت. درب‌ های تمام گرد یا منحنی شکل دارای 8 لنگه که 4 تای آن متحرک و 4 تای دیگر آن ثابت است ساخته شده است که فضایی کاملاً استوانه­‌ ای دارند و درب اتوماتیک شیشه­‌ ای کروی نیم گرد یا نیم کمانی نیز دارای 4 لنگه، که 2 تای آن ثابت و 2 تای دیگر متحرک است بصورت محدب یا مقعر ساخته می‌­شوند.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه­‌ ای کشویی یکی از پرمصرف‌­ترین درب‌های اتوماتیک بوده که در مکان‌­های پرتردد استفاده می‌شود و می­‌تواند دارای یک یا دو لنگه متحرک باشد. از جمله مزایای آن می‌­توان نصب آسان و تنظیم راحت‌­تر آن، قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن، خلاص‌­کن دستی، قفل امنیتی برای کنترل پانل سیستم، دارا بودن کاور دو طرفه، قفل حفاظتی در شب، کاهش در اتلاف انرژی و... را ذکر کرد.

درب اتوماتیک که قابلیت باز و بسته شدن به دفعات زیاد را دارد از قسمت‌­های مختلفی تشکیل شده و بصورت یک سیستم عمل می­‌کنند. این اجزا شامل موتور الکتریکی، گیربکس یا جعبه دنده، ریموت کنترل، چرخ دنده، سنسور مادون قرمز، شیشه سکوریت، کلید تعمیر و نگهداری برق اپراتور، قفل برقی، فریم درب و دیگر اجزا می‌­باشد. برخی از این اجزا مانند برند اپراتور که باکیفیت‌­های مختلفی در بازار موجودند بر قیمت درب اتوماتیک اثرگذار می­‌باشد. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت درب اتوماتیک شیشه‌­ ای می‌­توان به نوع موتور، نوع فریم، ابعاد دهنه، متراژ شیشه، منحنی یا کروی بودن شیشه، مرکز خرید و... اشاره کرد. این نوع درب به کمک نیروی برق و موتور عمل می‌­کند. زمانی که سنسورهای مادون قرمز در نزدیکی درب حضور شخص یا اشیایی را احساس کنند فرمان باز شدن درب را ارسال می‌­کنند و تا زمانی که شخص یا شیء قرار گرفته در میان درب از آن رد نشود درب اتوماتیک بسته نمی­‌شود.

راهبند چیست و چه کاربردی دارد؟

راهبند سدی است که برای کنترل ترافیک و مدیریت ورود و خروج وسایل نقلیه در مکان­‌هایی مانند پارکینگ‌­ها، ایستگاه‌های راه آهن، سازمان­‌های دولتی، بیمارستان­‌ها، اخذ عوارض در اتوبان‌­ها و... بکار می‌­رود و مانند یک مانع یا حصار عمل می­‌کند. راهبندها به مدل‌های مختلفی مانند مدل اهرمی مکانیکی، هیدرولیکی، ستونی( بولارد)، دفنی، پارکینگ بند و زنجیری تقسیم می­‌شوند. راهبند زنجیری به مدلی از راهبند گفته می‌­شود که دو پایه را در دو طرف مکان مورد نظر به زمین متصل نموده و با اتصال زنجیر به این دو پایه مانع ورود و خروج وسایل نقلیه می­‌شوند که در دو نوع دستی و اتوماتیک در بازار موجود می­‌باشد که بدلیل سادگی که در مقایسه با دیگر انواع دارد معمولاً طرفداران کمتری دارد. راهبند ستونی که به دو صورت هیدرولیکی و الکترومکانیکی تولید می‌­گردد در مراکز و سازمان‌های مهم که از لحاظ امنیتی نیاز به مراقبت بیشتری دارند کاربرد دارد و راهبند دفنی یا ضد تروریستی برای مکان­‌هایی که از لحاظ سطح امنیت در رده بالاتری قرار دارند مانند مراکز نظامی به چشم می­‌خورد و از جمله ویژگی­‌های آن می­‌توان به دوربین­‌های تشخیص پلاک، سرعت باز شدن در 6 ثانیه و بسته شدن در 5 ثانیه و... اشاره کرد.

نکته پایانی:

انواع مختلف درب اتوماتیک شیشه‌ ­ای و مدل‌های گوناگون راهبندها که هر کدام به منظور خاصی و در مکان مربوط بخود بکار گرفته می­‌شوند توسط شرکت­‌های ایرانی و خارجی در برندهایی باکیفیت­‌های متفاوت ساخته می­‌شوند. از آنجایی که هر دو محصول از نظر کارایی دارای اهمیت می‌­باشند بنابراین در زمان خرید به مواردی مانند جنس و کیفیت، اصل بودن محصول، دارا بودن گارانتی، مرکز خرید، مسئول نصب و... دقت نمود. هر دوی این سیستم­‌ها بمنظور امنیت و رفاه بیشتر افراد جامعه ساخته شده‌­اند و سازندگان آن تلاش می‌­کنند تا تولیدات خود را به بهترین کیفیت به بازار عرضه کنند.

مجموعه نوین گیت ارائه ­دهنده انواع درب اتوماتیک شیشه‌­ای، راهبند، تیغه‌­های درب اتوماتیک، درب ریلی اتوماتیک و... با سال­‌ها تجربه در زمینه تولید، فروش و نصب درب‌های اتوماتیک و راهبندها و کمک گرفتن از ماهرترین تکنسین­‌ ها توانسته خدمات ارزنده‌­ ای را به مشتریان خود عرضه کند. از دیگر خدمات ارائه شده شرکت نوین گیت می­‌توان به مشاوره و راهنمایی قبل از خرید، پاسخگویی به موقع، خدمات پس از فروش، پشتیبانی فنی از کلیه خدمات داخلی و خارجی اشاره کرد. همچنین برای اطلاع از قیمت محصولی که قصد خرید آن را دارید می­‌توانید از طریق تماس تلفنی با این مجموعه ارتباط برقرار کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات می­‌توانید به سایت https://novingate.com مراجعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی